wat ga ik doen in Suriname - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Anna Berends - WaarBenJij.nu wat ga ik doen in Suriname - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Anna Berends - WaarBenJij.nu

wat ga ik doen in Suriname

Blijf op de hoogte en volg Anna

20 December 2013 | Nederland, Apeldoorn

lieve Allemaal

hier onder word vertelt wat ik ga doen in Suriname
dit staat op mijn school site.

Sinds augustus loopt Anna Berends, leerling van het Prisma, stage bij ICT&E als facilitor bijeen van de Learning Circles. Enkele weken geleden heeft de eigenaar van ICT&E, Bob Hofman, het volgende verzoek bij het College van Bestuur een verzoek ingediend. Lees zijn verhaal:
Graag vraag ik een moment van jullie tijd om jullie een droom voor te leggen…

Omdat we vinden dat we ieder kind een kans moeten geven die past bij zijn/haar talenten, heeft Anna bij ons die plek gekregen.
Nou dat is me wel een avontuur zeg… het kost ons veel meer tijd dat we ooit gedacht hadden, maar wat geniet Anna er van en groeit ze in haar werk.
Samen met Manon van Herwijnen (Learning Circle facilitator) begeleiden we Anna dagelijks via social media (ze appt, FB, Linked-in en tweet wat af).
Daarnaast hebben maandelijks op haar werkplek op de Wambeek overleg; Anna heeft zelfs een eigen virtuele kantoor --> kantoorvamanna.pbworks.com.

Tijdens de laatste reflectiebijeenkomst met haar begeleidster Hanny Erren, heeft Anna aangeven na januari graag met haar werk door te willen gaan.
Ze gaat (van februari t/m mei) een van de 6-7 Learning Circles over kinderrechten faciliteren van het Lot project van Herman van Veen.
Toepassen van alle kennis en vaardigheden die ze tijdens de huidige stage heeft geleerd.

In het kader van die Learning Circles maken van van 18-25 januari 2014 een studiereis naar Suriname (de 7e); er gaan 24 leerlingen en 12 leerkrachten mee.
Kroon op het werk is dat er dit jaar ook vier leerlingen uit het SO mee gaan; twee van Werkenrode en twee van Orion College Zuid.
Doel van de studiereis is dat de leerlingen en leerkrachten uit Suriname en Nederland met elkaar kennis maken en samen de basis leggen voor een succesvolle samenwerking in de Learning Circles.

Toen iemand op de Wambeek Anna vroeg: "wie is die Bob eigenlijk?" moet ze even nadenken en antwoordde: " Ja, die Bob is iemand van de wereld"…. Haha, mooi toch?
Ze volgt me op al mijn reizen.. Toen we vorige week met 28 schoolleiders in Canada waren voor o.a. De Quest Conference, kwam er in eens een popup van een tweet… "goedemorgen Bob, er staat koffie voor je klaar".
Er volgde een korte chat en ze gaf aan dat ze zo van reizen hield maar zelf nog nooit gevlogen had…..
Van de aanwezige schoolleiders viel de mond open toen ik uitlegde wie Anna was en wat ze deed.

En toen ontstond het volgende idee… wat zou het toch prachtig zijn als Anna in januari mee zou kunnen naar Suriname.
Om kennis te maken met de deelnemers uit de Circles die ze gaat faciliteren; om te ervaren hoe het op de scholen in Suriname is waar ze straks mee gaat werken.
En bovenal om haar een kans te geven nog sterker te groeien en nog zelfstandiger en wijzer in het leven te staan.

Er zijn op de vlucht nog een paar plaatsen vrij… wij zijn bereid de kosten van haar verblijf, eten, drinken en lokaal vervoer voor onze rekening te nemen.
Zien jullie kans om ergens een bedrag voor de kosten van de reis en haar kamer te vinden.
Uiteraard zullen we heel goed voor Anna zorgen…… en natuurlijk hebben we over deze droom nog niet met Anna over gesproken….

Dromen.. die komen uit als je het echt wilt! We zijn benieuwd naar jullie reactie!

---------------
Het College van Bestuur heeft positief gereageerd en Anna mag mee. De afgelopen weken is er achter de schermen hard gewerkt aan de voorbereidingen (samen met haar ouders natuurlijk). Anna heeft afgelopen maandag te horen gekregen dat ze mee mag en ze heeft het eerst goed met haar ouders besproken. Daarna zag ze het helemaal zitten en ze heeft gisteravond zelf het nieuws wereldkundig gemaakt....via de social media natuurlijk (FB en Twitter).

Ik ben niet alleen super trots op Anna, dat ze dit nu kan en durft, maar ook op onze teamleden die het allerbeste uit jongeren weten te halen. Het is mede dankzij de begeleiding die zij aan onze leerlingen bieden dat zij in hun ontwikkeling boven zichzelf kunnen uitstijgen. In dit stukje staat Anna centraal, maar we hebben veel meer voorbeelden op school waarbij onze mensen met elkaar in staat zijn om zulke hoogtepunten met leerlingen te bereiken. Grote klasse!

Nanske Lahaye
Directeur Het Prisma​

als je hier op klikt kom je op mijn schoolwebsite

liefs Anna

• 20 December 2013 - 13:59

Elle:

Ha die Anna,

Wat ben jij super fanatiek aan de voorbereidingen op de reis begonnen zeg. Goed hoor. Met heel veel plezier ga ik volgen wat er allemaal op deze site gaat verschijnen. Het ziet er nu al allemaal heel goed uit. Geniet van alle voorbereidingen.....

Grtz Elle

• 20 December 2013 - 15:56

Jantien:

Hoi Anna,
    Wat een geweldig avontuur! Veel succes met de voorbereidingen.
    Groeten van Jantien

• 21 December 2013 - 22:05

Anna Berends:

Dank jullie wel

• 22 December 2013 - 01:04

Janneke:

ha die Anna,
    Wat gaaf! spannend ook vliegen en een ander land.Maar vooral wat een avontuur, super. Maar ga er vooral van genieten. Succes met voorbereiden van jullie reis. Ik zal je volgen. Groetjes